söndag, december 23, 2007

dan före dan

Så har man tiggt till sig några dyrbara minuter vid broderns laptop. Jag skäms över min datorabstinens men sanningen är att jag till och med drömmer om att jag sitter vid msn... Sjukt. så länge jag slipper häxan och Anna Skipper nattetid så är jag emellertid nöjd.

Att vara hos familjen tar på krafterna. Jag vill vara i mitt eget hem när jag mår såhär. Känner mig hindrad och sysslolös. Idag ska vi klä granen. Ja det blir väl jul trots allt.
Jag har dock, till min stora förvåning växlat fler ord med min ena broder under de två senaste dagarna än under hela det gångna året. Det måste väl ändå vara positivt- att han ändå börjar få lite acceptans för sin syster tribaden efter alla dessa år...

Ändå. efter allt. Längtar jag till hennes famn. Jag önskar man kunde vrida tiden tillbaka, göra allt på annat sätt.

Julen är grön i år. Klimatkatastrof. Borgare vid makten. Utförsäljningar. DN får mig att kräkas.
Ur led är tiden. Sannerligen är den det. på alla plan som tänkas kan.

och som sagt. Jag är aldrig så kreativ som när jag är desperat. jag kunde skaffa mig ett knogjärn.

GOD JUL PÅ ER ALLA

sup inte
var inte otrogna,
eller falska
Med snällhet
ärlighet och ödmjukhet.
Förändras världen.

3 kommentarer:

Hejhopp sa...

När tänkte du komma tillbaka egentligen? :)

Anonym sa...

Jag är tillbaka från storstaden nu- lever partnerliv och finner höganäskruset i hyfsat skick i dunderbruttans lilla stad. Om en vecka börjar jag skolan, då nattmanglar jag vid msn igen :)
Fortsatt gott nytt min vän.

Hejhopp sa...

Va bra! :)
Fortsatt gott nytt med dig/er också! :)