söndag, december 09, 2007

Faran med msn

Usch, här ligger man och sover till halv två. Visserligen var jag på en trevlig glöggtillställning igår men kvällen blev inte så sen. Har dock lagt till mig med den dåliga vanan att sitta vid datorn långt in på natten...

Tanken slog mig att det snart är jul och att jag inte köpt en enda julklapp. Min ekonomi är ju minst sagt skral så jag börjar fundera på av bojkotta julen i protest mot kapitalismen och konsumtionssamhället. Jag tvivlar dock på att min omgivning skulle uppkatta det faktum att jag gjorde mig till reklampelare för politiska åsikter på självaste julafton. Dessutom vill jag ju glädja dem jag älskar, även om det är med tramsiga gåvor och avsaknaden av kristenhet till trots.
Dock har jag hört ryktas att det är länge sedan julen firades till åminnelse av kristi födelse.

Eftersom så många andra har bloggat om idol får jag sälla mig till skaran, falla för grupptrycket och skriva ett par rader jag med. Det har skrivits spaltmeter om att Amanda är en artist och Marie är en sångerska och jag kan väl inte annat än att hålla med. Men ändå, hon sjunger andan ur globen, hon har en pipa att jämföra med Whitney Hustons och hon pekar finger åt varenda etikett vi vill sätta på henne som bystig big brotherbrutta.
Om inte det är coolt så vet jag inte vad som är det. Sen kan jag inte annat än tillstå att Amandas version av Hallelujah var just ett sådant omtalat "moment"

Jag har läst igenom allt jag skrivit här denna höst och begynnande vinter.
Stora teman är ju kärleken, som just nu uppfyller mig alldeles väldigt, issues av olika slag, mitt pedagogiska sökande och då och då lite grubblerier om feminism eller politik vilket också genomsyrar mitt liv. Det är väl en ganska bra sammanfattning av hösten.
Detta, och så en och annan isfläck.
Förstås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Marie Picasso har INTE en pipa att jämföra med Whitney, inte ens i närheten faktiskt!! Därmed inte sagt att hon sjunger illa, för det vet du att jag inte tycker.

Anonym sa...

Idol-orkalet har talat ;). Jag har inte följt säsongen med samma hängivenhet och ska kanske inte uttala mig om saken. :)