fredag, december 21, 2007

Natten är dagens mor

Jag har under de senaste dygnen varit ovanligt kreativ. Inte så att jag egentligen gjort något praktiskt- mer än att förflytta mig mellan olika ställen, få psykbryt och lulla fram i en halvdimma, men hjärnan går på högvarv. Och faktiskt så ser jag inte bara knullscener även om min fantasi är rätt duktig där (kanske kunde satsa på en karriär inom den lesbiska hårdporrslyriken) - det är även den kreativa hjärnan som går igång.
Och om något gott ska komma ur detta måste det ändå anses som BRA- konstnärer lär ju behöva sitt kaos.

Jag har tänkt en del på energisugare av olika slag. Inte bara nu- utan långt tillbaka men nu börjar det ta form. Sceniska idéer gestaltar sig i regissörs- och dramatikerhjärnan som varit lite avsomnad ett tag.
Energisugare. kan vara en vän, en partner ,en familjemedlem, kanske en främmande person som representerar förtryckande idéer. Energisugare. alla de där som hindrar oss att vara oss själva och gå rakruggade segervissa ut i livet- no matter what.
Energisugare- som gör en till en trött skrumpen ballong- istället för en röd och dansande på väg mot molnen.
Jag har idéer och bidar min tid.

kanske inte någon större förändring i mitt sinnestillstånd mer än att jag försäker använda min desperation på ett kreativt sätt.

Hemma i stockholm.
Här får man tigga sig till tid vid broderns laptop som han ömt putsar med tröjarmen för att avlägsna fettfläckar.

Jag har tusen olika åsikter omkring mig- tusen röster om hur jag ska göra. Det är svårt att utkristallisera sin egen då. samtidigt vill jag ju ha de där rösterna där- eller kanske inte rösterna, men händerna på dem de tillhör, så någon tar emot mig när jag faller.

Inga kommentarer: