måndag, december 10, 2007

Rapport från massageinstitutet

Jag har ägnat lite tid de senaste två dagarna åt att ge N välbehövlig massage. Det är konstigt, jag kan inte så mycket- är väl sådär medelintelligent, hyfsat konstnärlig och helt okej kul tjej- men massera KAN jag.
Jag har inte gått någon kurs eller så, bara haft nån genomgång i skolan för länge sen men med tiden har övning lett till färdighet och jag knådar bort de mest värkande knutar och de stelaste muskler. Damn I´m good! Jag är ett kap- iallafall vad gäller massagen.
Har tänkt ett tag att jag skulle, pga. min prekära ekonomiska situation, sätta upp ett anslag på ica och erbjuda mina tjänster. Typ en halvtimme för 150 spänn eller så... Jag har dock kommit fram till att det inte är en så bra idé.
Jag kan ju bli hembjuden till något äckel som helt missuppfattat min ärliga avsikt och proffessionalitet, eller ännu värre- få hem en sån till mig.
Nej, det räcker med att jag knådar dem jag känner, av kärlek och vänskap- och så T då med ett rejält skrovmål som betalning.

Idag har jag handlat julklappar och är så gott som färdig. Känner mig mycket nöjd och belåten.

4 kommentarer:

Hejhopp sa...

När jag jobbade på ett visst tivoli hade vi väääärldens skönaste massagestolar! Åh, jag gillar massage. Men nån sån där professionell massör/massös har jag aldrig varit till. Är det stor skillnad tror du?

Anonym sa...

Hm, har aldrig testat någon masagestol så jag vet inte. Skillnaden är väl att en massör kan arbeta mer specifikt på "problemområden" och arbeta bort knutar. Dessutom är hud mot hud- kontakten i sig ett avslappnande skön del i massagen (ej på sexuellt sätt).
Det är lite konstigt, själv är jag inte så förstjust i att få massage men det är väl för att vi är så få som verkligen är bra på det. hahaha

Hejhopp sa...

Nej, jag menade inte massagestol vs massör, utan hobbymassör vs proffsmassör med massagebord och olja och grejs. Om det v erkligen är så mkt bättre, för en del kompisar är ju verkligen aaaasbra på massage.

Anonym sa...

Aha! Nja, lite skillnad bör det väl vara men jag vet inte. Jag tror man kan vara autodidakt inom massage också :)